Tuesday, September 23, 2008

Hilang Semua Yang Dulu

Terik mentari tak kan mampu usik kedinginanku. Aku tak tahu, dan aku tak mengerti, mengapa ku jadi seperti ini. Dulu, aku adalah senja. Dulu, aku adalah pelangi, dan dulu, aku adalah bulan. Tapi, sang waktu membiarkan aku jauh melangkah. Sedikitpun, tidak pernah membingkai hidupku dengan cermin.
Kau lihatlah!Malam merangkak pelan..Aku terpekur dalam ketidak mengertiaan.
Di mana ketabahan yang dulu jadi selimut hatiku. Di mana kelembutan yang dulu selalu aku pancarkan. Semua hilang musnah tanpa arah. Lalu, dengan apa aku gapai semua yang pernah hilang? Jerat kehidupan, melemparkan aku di atas batu karang. Membenturkan kepalaku dan menjadikanaku jadi debu. Bergunakah aku?
Tak lebih dan tak kurang, aku hanya insan kekurangan!

TEMAN MENANGIS